Copywriting, Skrivtips

Otroligt bra skrivtips

Nu ska vi tala om förstĂ€rkningsord. Du vet, sĂ„dana som vi mer eller mindre omedvetet slĂ€nger in nĂ€r vi talar med varandra. Kanske har du sett en “otroligt” spĂ€nnande film, Ă€tit en “helt fantastisk” mĂ„ltid, eller sett en “superdupermegawow” förestĂ€llning. Ovana skribenter tenderar att gödsla med med förstĂ€rkningsord. Duktiga skribenter Ă€r sparsamma med dem. Över …

Kommunikationskunskap, Reklam, VarumÀrke

Konsten att konceptualisera

En sak som skiljer de duktiga reklamköparna frĂ„n de andra Ă€r denna: De duktiga fattar vad ett koncept Ă€r. De börjar med att bedöma idĂ©n, ser om den gĂ„r att spinna vidare pĂ„. Först dĂ€refter blir de detaljorienterade och bedömer enskilda annonser, manus, SoMe-poster eller vad det nu Ă€r för enheter som ska produceras. Att …

Kommunikationskunskap, Reklam, Uncategorized, VarumÀrke

Älskade, hatade tagline

Taglines. Företagsslogans. Ibland makalöst anvĂ€ndbara, ibland cringe i koncentrat. Men vad skiljer egentligen en bra tagline frĂ„n en dĂ„lig? HĂ€r fĂ„r du inte hela svaret, men Ă„tminstone en bit av det. Grovt kan taglines delas in i tvĂ„ kategorier. Den ena Ă€r de dĂ€r företaget sĂ€ger nĂ„got om sig sjĂ€lvt eller sin produkt, den andra …