Text & foto

Oftast syftar “content” på text och foto.  Länkarna tar dig till exempel på båda. Vill du studera exemplen närmare, klicka på bilderna, så öppnas de i en ny flik.

TEXT

Internet of things är ett mycket slitet uttryck. Så jag valde att kalla det “Internet of Think” istället. Sedan dröjde det inte länge innan Realtime Embedded blev uppköpta.

Destination Uppsala ville ha en broschyr, eller kanske snarare ett magasin, om sin stad. Det här blev resultatet.

En broschyr, eller kanske snarare ett magasin, för Destination Uppsala.

En gång i tiden arbetade jag med Avastin, ett cancerläkemedel som hade en orkidé i sin grafiska profil. Då passade jag på att skriva en liten bok. Den föll i god jord och trycktes upp till hela företaget när de hade sin stora konferens i Sydafrika.

Scandidos sysslar med väldigt avancerade saker som har med strålbehandling av cancer att göra. Tekniskt och trist? Inte nödvändigtvis. Här ett exempel ur en serie annonser.

FOTO

Bilder kommunicerar snabbare än vad text gör, för bilder talar direkt till våra känslor. Varför så många företag använder sig av bilder utan känsla är svårt att begripa. För sådana kommunicerar inte alls.

Jag fotograferar ofta i samband med mina skrivuppdrag. Nedan ser du några exempel, och vill du kan jag fotografera åt dig också. Mejla mig på info@lovebing.se så slipper du se ut som alla andra.