Jag är tråkigare än du

IMG_1271_2

Texter som börjar med ”jag” är sällan kul, texter som handlar om mig är det aldrig. Du är mycket intressantare. Så jag ska hålla mig kort.

Innehållet framför allt
I 17 år har jag arbetat med varumärken och haft ”copywriter” på visitkortet. Språket är mitt främsta verktyg, men skrivandet är bara sista länken i kedjan. Att hitta vad som ska skrivas är det svåra.

Det känns rätt, när det är rätt
Innehåll som får ett sammanhang (en ”story”, ett eget litet universum, en egen karaktär och röst) blir också starkt och snabbt. Därför gillar jag konceptuell kommunikation. Det framgår genast vem som talar och det känns direkt när det sägs ärligen.
Då är skrivandet lätt.

Följaktligen är jag lika delar strateg, planner och copywriter. ”Konceptualist” hade jag kallat mig om det inte lät så förbaskat pretentiöst.

Och här kommer några saker jag har arbetat med genom åren.